Dienstag, 16. Januar 2018

No more crappy mobile pics


A nice blog displaying nicely done pieces of hard work deserves some decent photos, don't you think? Until now I've always used my mobile phone to take them which has resulted in some really crappy pics with distorted colours that often enough were slightly out of focus.
So now I've blown all my Christmas money and gotten a real camera. Obviously I have loads and loads to learn to make good use of it. Last weekend I've played around a bit and, well, you can see the difference even in my inexperienced shots.
Luckily, Mochi the kitty is a very good and patient model.
The WIP is Broken Seed Stitch Sock (by Hanna Leväniemi on Ravelry).




P.S.: No, I am not one of those people who dress their pet. We got her neutered last Friday and she has to wear the bright red bodysuit so she doesn't unpick her stitches. (Not sorry for the bad pun/reference.)




Ein nett aufgemachter Blog, auf dem die Früchte harter (Hand-)Arbeit vorgestellt werden sollen, braucht anständige Fotos. Bisher habe ich immer mein Telefon benutzt, was einige wirklich schlimme, irgendwie ständig leicht unscharfe Bilder und verschobene Farben zur Folge hatte.
Ich hab nun also mein Weihnachtsgeld direkt verprasst und mir eine richtige Kamera zugelegt. Selbstverständlich hab ich noch
seeeeeehr viel zu lernen, um ihr Potenzial tatsächlich zu nutzen. Am Wochenende habe ich ein Bisschen herumgespielt, und  den Unterschied sieht man schon jetzt.

Glücklicherweise ich unsere Mieze Mochi nicht nur fotogen, sondern auch sehr geduldig.
Die angefangenen Socken sind Broken Seed Stich Socks (von Hanne Leväniemi auf Ravelry).



P.S.: Nein, ich gehöre nicht zu den Leuten, die ihre Haustiere anziehen. Wir haben sie letzten Freitag kastrieren lassen und sie muss nun den schönen roten Body tragen, damit sie sich nicht selbst die Fäden zieht.

1 Kommentar: